STERK= Kracht + Flexibiliteit + Stabiliteit + Mobiliteit

 

 

Romp stabiliteit:

Het goed kunnen uitoefenen van een sport begint bij een stevige kern. Hiermee bedoelen we dat de spieren in de romp sterk moeten zijn. Dit omdat de kracht, (zeker bij hardlopen) vanuit je romp de basis is voor (bijna) alle bewegingen die we maken. Een stevige romp (we noemen dit meestal Core) draagt bij aan je sportprestaties doordat de kracht overdracht naar armen en benen geoptimaliseerd is. Wat nog veel belangrijker is is dat hierdoor de kans op blessures aanzienlijk vermindert. Het ondersteunt ook de bloedcirculatie en het geeft bescherming aan de organen. Bij een niet goed ontwikkelde Core zien we buiten fysieke klachten ook regelmatig darm- en ademhalingsklachten.

 

Mobiliteit en flexibiliteit.

De mate waarin het lichaam beschikt over mobiliteit en flexibiliteit heeft maximale invloed op de kwaliteit van het bewegen. Dit kan vergroot worden door spier actieve oefeningen. Je bewegingskwaliteit gaat hiervan omhoog. Je wordt er sterker van en geeft spierzwakte geen kans. Dit zorgt namelijk voor blessures. De bewegingsnorm wordt ook groter.

 

Kracht:

Doordat stabiliteit en mobiliteit  worden vergroot worden we ook sterker en zijn we in staat zware oefeningen uit te voeren waarin we optimaal de spier belasten. Deze ontwikkelt zich hierdoor. Je wordt er sterker van en niet onbelangrijk voor een hardloper  is dat de  basis verbranding door de dag heen groter wordt.  Het helpt dus om je ideale gewicht te bereiken. En je wordt er strakker van.

 

Loopschool:

Bovendien trainen we in de geest van 2run4fun en zal er naast het serieuze werk genoeg ruimte over zijn voor lol en plezier.

Comments are closed.